onsdag 16 oktober 2013

Dålig på att blogga AB..

Ja, här på bloggen händer det ju inte mycket.. Men man kan ju säga att det händer en jäkla massa utanför i verkliga livet. Lilla skrottet växer så det knakar. Snart 9 månader, det går undan.. 



Snabb uppdatering då: 
  • Rasmus har fått stanna kvar på sommarjobbet och jobbar nu som sågoperatör, vilket är så skönt för nu börjar ekonomin ordna upp sig igen =) 
  • Jag går på RESA, arbetsträning och jag trivs bra där. Mycket nytt just nu dock. Ska träffa praktikplats människor i morgon som även kan leda till jobb efter jul om allt funkar. Spännande och läskiga saker. 
  • Hunden och jag kämpar på med vardagslydnad, ibland funkar öronen, ibland inte alls. Precis så som det ska vara tror jag ;) 
  • Börjar fundera på vad jag ska ha julgranen (fast ehm.. ärligt talat har jag gjort det sen vi flyttade in i maj..) Ska bara fylla år sen kommer nog julsakerna upp! =) 
  • Jobbar med min ångest och fobierna dagligen. Ibland är det lekande lätt andra dagar känns det som jag ramlat ner på ruta ett. Men vi fortsätter kämpa. 
  • Har börjat äta LCHF igen och hoppas på att bli av med alla de där kilona som smög sig på när jag slutade gymma. Vilket jag har tänkt börja med igen. Saknar gymmet och att simma. Blir bara mer omständigt nu när man måste åka en halvtimme istället för att gå till gymmet. Men det är väl "bara" att planera eller? Låter ju lätt iallafall.. Får se hur det blir i praktiken.

Ska försöka ta tag i bloggen igen. Behöver skriva av mig lite och kanske kan bloggen vara en motivation till att hålla igång nya kosten och träningen med. Hoppas hoppas. 

Och varför jag vill gå ner i vikt är för att må bra, känna mig stark och det viktigaste ORKA.. Man ska inte flåsa som en flodhäst efter att ha konkat upp en påse matvaror två trappor. Annars tycker jag att siffrorna på vågen är skit samma. Du är vacker som du är, bara du mår bra och är lycklig. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar