tisdag 5 mars 2013

Skrivit lägenhets kontrakt..

Det värsta med att flytta är tiden i mellan. När man skrivit på kontrakt och vet att då flyttar vi.. Jag blir så rastlös.. Tycker att man bara kan flytta med en gång så man slipper allt stök med kartonger överallt och inte hitta det man behöver. Jag hade kunnat flytta i morgon om jag bara sluppit vänta.. Och det är inte för att jag längtar till nya lägenheten, för den är många steg ner på stegen jämfört med denna ;) men just den här jobbiga väntan och rastlösheten.. Ischa.

Men det kommer nog bli bra där borta med, vi skulle få en riktigt bra deal på lägenheten när jag sen så smånig om börjar plugga. De hade fina student-erbjudanden och det är lätt att pendla till Kalmar så varför inte liksom. De drog av 1400kr i månaden på hyran när jag väl visat upp mitt antagningsbevis till skolan. MYCKET nice, då hyran redan från början var låg.


Vad händer annars? Jo, jag har fått en ny praktik som jag inte är så pepp på. Men det får väl gå tills jag hittar på något annat. Är ju i allafall igång lite. Helst hade jag ju velat ha en praktik med samma inriktning som det jag vill plugga till sen. Men har lite planer så det löser sig nog. 

Annars är det så där rörigt som vanligt ;) Vem behöver ordning och reda + pengar på fredag liksom.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar